Erasmus+

A pedagógusok nemzetközi szakmai továbbképzésének szerepe az iskola fejlődésében

Az Erasmus+ szakmai továbbképzéseken való részvétel kiemelkedő jelentőséggel bír egy iskola életében. Amikor a pedagógusok külföldön bővítik tudásukat, nem csupán saját szakmai fejlődésükhöz járulnak hozzá, hanem az egész intézmény szemléletformálásában és megújulásában is kulcsszerepet játszanak.

Ezek a képzések lehetőséget teremtenek arra, hogy a résztvevő tanárok első kézből ismerjenek meg új módszertani eljárásokat, digitális eszközhasználatot, differenciált tanulásszervezési technikákat vagy éppen inkluzív pedagógiai gyakorlatokat. A megszerzett tudás és tapasztalat hazahozatalával nemcsak saját tanítási gyakorlatukat gazdagítják, hanem kollégáikat is inspirálják, ezáltal közvetetten az egész tantestület fejlődik. 

A külföldi továbbképzéseken való részvétel egyben elengedhetetlen lépés az iskola nemzetköziesítéséhez is. Az ott kialakított kapcsolatok, jó gyakorlatok és új ötletek hozzájárulnak egy nyitottabb, modernebb intézményi kultúra kialakításához, és elősegítik a további nemzetközi együttműködések elindítását. 

Ezen túlmenően a pedagógusok tevékenyen részt vállalnak az Erasmus+ hálózat építésében is új partnerkapcsolatokat alakítanak ki, segítenek a pályázatok előkészítésében, lebonyolításában, valamint hozzájárulnak ahhoz, hogy az iskola hosszú távon is aktív szereplője legyen az európai oktatási közösségnek. 

Összességében elmondható, hogy a pedagógusok nemzetközi továbbképzése nemcsak egyéni szinten jelent előrelépést, hanem stratégiai fontosságú az iskola fejlődése, megújulása és nemzetközi láthatósága szempontjából.Erasmus+ 

Február 19-én Márkó Szidónia Erasmus+KA 122-SCH Rövid futamidejű köznevelési mobilitási pályázatot töltött fel, A 21.század tanárai (Teachers of the 21st Century) címmel. Május 15-én zárult le a tartalmi értékelés, a Tempus Közalapítvány a pályázatot támogatásra elfogadta. Öt pedagógus vesz részt a pályázatban, mind az öten Dublinban tanulnak, az Atlas Language School kurzusain vesznek részt:



Puksa Beáta: Language, Methodology and Culture (07.07.-07.19)

Márkó Szidónia: AI&Digital Tools in Education (07.07-07.19.)

Szakácsné Kovács Alexandra: Sustainability and Environment in Education (06. 30.-07.05.)

Terényi Márk: CLIL- Content and Language Integrated Leraning (07. 14.-07. 19)

Kiss Barbara: General English Language Training (07.07.-07. 19.)