ÖKO-ISKOLA
Miért jó ökoiskolának lenni?
Olyan gyerekeket nevelhetünk, akik megtanuljáktiszteletben tartani az élővilág érdekeit, a megpróbálnak minél kisebb károsodást okozni a az ökoszisztémának.
Nagyobb eséllyel vehetünk részt a fenntarthatósággal , ökológiával, környezetvédelemmel foglakozó pályázatokon.
Segíti a partnerkapcsolatok kialakítását más iskolákkal, civilszervezetekkel..stb.
Szakmai elismerés, ami miatt népszerűbbé válhat egy iskola.
Mi az ökoiskolák célja?
A környezettudatos életvitel kialakítása, a fenntarthatóság szemléletének átadása.
Mitől ökoiskola egy iskola?
Az emberiség jelenlegi legnagyobb kihívása a környezeti válság.
A környezettudatosabb életvitel kialakítása a válsággal való megküzdés egyik főeszköze. Ehhez a célkitűzéshez járulnak hozzá az ökoiskolák iskola fejlesztőmunkájuk során azzal, hogy a jövőgenerációk nevelése során a környezettudatosan cselekvő állampolgár eszményképét tartják szem előtt.
Egy ökoiskola abban különbözik egy átlagos iskolától, hogy nem csak a tanításban érvényesülnek a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiájának elvei, hanem az iskolai élet minden területén; az iskola működtetése terén éppúgy, mint a gyerekek étkeztetése vagy a táborok szervezése során.
Az iskolai munkához több szálon kapcsolódik a helyi közösség. A helyi környezeti értékek és
gondok részét képezik az iskola pedagógiai munkájának, a helyi pedagógiai programba beágyazottan.
A passzív szabály és tudáselsajátítás helyett az aktív, a helyi környezetet felhasználó, a helyi környezetért való cselekvés közben történő tudásszerzésre helyezik a hangsúlyt.
Az "informális tanterv" során megtanulnak az iskola diákjai takarékosan bánni az energiaforrásokkal, csökkenteni a hulladékok mennyiségét - az iskola külső, belső környezetét esztétikusan alakítani.
Az ökoiskolák törekednek arra,- hogy az iskolába ne magányos tanárok tanítsanak magányos gyerekeket, hanem az egész iskolára jellemző legyen a csapatmunka.
Az egész tanév során megvalósuló tevékenységek
- Szelektív hulladékgyűjtés (papír, műanyag) a tantermekben külön tárolók kialakítása
- Szelektív hulladékgyűjtés (papír, műanyag) a folyosókon és a tanáriban
- Féloldalas papírok gyűjtése és újrahasznosítása a tanáriban
- Használt elemek visszagyűjtése a fölszinti aulában elhelyezett tárolóban
- Madáretetés az iskolaudvaron, madáretetők készítése
- Ökológiai faliújság készítése: A "Fogadj örökbe egy ZÖLD jeles napot!" verseny keretében egy felsős osztály az adott hónap választott nevezetes napjához kapcsolódó környezet- vagy természetvédelmi témájú faliújságot készít
- Kerékpártároló működtetése az iskolaudvaron
- Az ültetett növények gondozása osztályszinten és az öko-szakkör segítségével a tanév során
PANNÓNIA ÖKOISKOLA
Pannónia Ált. Iskola Ökoiskola programjai
Legfontosabb céljaink, feladataink:
A) Tanulóink környezettudatosságának fejlesztése:
- alapvető elméleti és gyakorlati ismeretek átadása a környezetvédelemmel kapcsolatban,
- környezettudatos magatartás terjesztésére való igény kialakítása, alkalmazása a hétköznapokban, a tanulói aktivitás növelése,
- a Diák Önkormányzat segítségével is népszerűsítjük ZÖLD programjainkat,
- a pedagógusok és a technikai személyzet példamutató magatartása.
B) Iskolánk környezettudatos tevékenységeinek folyamatossá tétele:
- szelektív hulladékgyűjtés megvalósítása, alkalmazása
- az iskolán belüli és iskola körüli zöld területek ápolása
- az iskola környezetének tisztán tartása
- madáretetés
- víz- és energiatakarékosságra való törekvés
- általános takarékossági elvek működtetése környezetünk védelme érdekében
- környezetbarát közlekedés tárgyi feltételeinek használata
C) Környezettudatos szemléletet népszerűsítő iskolai programok szervezése, pályázatok és versenyek keresése:
- pályázatok, projektek (Coménius, Szitakötő)
- versenyek (Országos és kerületi természetismereti versenyek levelezős egyéni, páros és csoport versenyek;Iskolán belüli, Egészségnap iskolai vetélkedő évfolyamonként, versenyek az "Autómentes nap" alkalmából)
- projektnapok: civil szervezetekkel való kapcsolat kialakítása, ápolása
- kampányok
Környezet-, természet- és egészségvédelemmel kapcsolatos iskolai programok
- Konténeres papírgyűjtő verseny
- Túra verseny/ a tanév során folyamatosan
- Autómentes nap/ szeptember
- Állatok világnapja / október
- Természettudományos napok/november -Hermann Ottó emlékév/ tanösvény MKNE
- Karácsonyi kézműves foglakozás természetes alapanyagokból/. december
- karácsonyi vásár , tavaszi növény vásár
- Egészségnap/ 2015 április
- Víz világnapja/ március
- A Föld világnapja április
- Madarak és fák napja május
- Bio-büfé/ május.
- családi sport délután
- Erdei iskola/ május
- Coménius projekt " Európa zöldül"
2021/2022-es tanév
2021/2022-es tanév munkarendje
2020/2021-es tanév
2020/2021-es tanév munkarendje
2019/2020-as tanév
2019/2020-as tanév munkarendje
2018/2019-es tanév
2018/2019-es tanév munkarendje
2017/2018-as tanév
2017/2018-as tanév munkarendje
2016/2017-es tanév
Ökoiskolai munkacsoport tagjai
2015/2016-os tanév
Ökoiskolai munkacsoport tagjai: