Spanyolország
Spanyolországi projekttalálkozó (2018. máj.14-18.) 3. projektfeladat: How can I help you? (Hogyan segíthetek?) tutorial (oktató) videó - LearningApps alkalmazás
Olyan alkalmazásokat osztottunk meg egymással, amelyeket naponta használunk tanítás közben. (A videón a gyerekek elmondják el, miért hasznos, miért szeretik ezt az alkalmazást.)
2018. május 14 és 18 között zajlott az Erasmus+ KA2-es módszertani projekt negyedik nemzetközi projekttalálkozója Spanyolországban, Toledo tartományban, Chozas de Canales-ben.
A Toledo-tól mintegy 30 km-re lévő település Chozas de Canales iskolájában, a CEIP Santa María Magdalenában meleg, bensőséges hangulat fogadta a nemzetközi partnereket. Flamenco táncokkal készültek, gyerekek és felnőttek együtt táncoltak, legalább öt különböző koreográfiát mutattak be a hozzájuk tartozó szebbnél szebb ruhákban. Ebben az iskolában 450 gyerek tanul, 31 a pedagógusok száma. A hangulat nemzetközi, tudniillik 16 különböző nemzet gyerekei járnak ide, Dél Amerikától Ukrajnáig képviseltetik magukat a különböző nemzetek. A projekttalálkozó hetében sor kerül a minden tanévben megrendezett Nemzetközi napra is. Ezen a napon az iskola udvarán különböző népviseletbe öltözve felvonultatják táncaikat, énekeiket és konyhájukat is bemutatják az idejáró gyerekek és szüleik. Standokat állítanak fel, zászlókat tűznek ki, és az asztalokra nemzeti konyhájuk ételeit teszik. A gyerekek osztályonként, csoportokként körbevonulnak az udvaron, a standoknál kóstolgatnak, beszélgetnek. Projektpartnerekként nagyon örülünk, hogy ezt a napot láthattuk, hallhattuk, mert tökéletesen beleillik a projektünkbe, kifejezi a nemzetköziség fontosságát a 21. században.
Ezen a projekttalálkozón is követtük a már jól bevált forgatókönyvet, koordinátorok és iskolaigazgatók külön-külön csoportokban tárgyaltak, egyeztettek. A koordintátorok mindenkori feladata a projektfeladatok megbeszélése, az iskolaigazgatók pedig a különböző iskolarendszerekről beszélnek. Itt is bejártuk az iskolát, nagyon barátságos, ízlésesen dekorált iskolát ismerhettünk meg.
A saját országunk, iskolánk bemutatóját ezúttal is játékosan oldottuk meg: volt benne ppt-s bemutató a gyerekek rajzaival Budapest és Magyarország nevezetességeiről, memória kártya és mondóka is.
A projekt harmadik nagy témaköre a "Hogyan, miben segíthetek" volt. Erre kellett egy oktató videót ( tutorialt) elkészíteni arról az alkalmazásról, amelyet legtöbbször és legnagyobb sikerrel használunk az iskolánkban. A portugál találkozóról már ismert Learning apps nevű alkalmazást választottuk, mivel ezt az alsó és felső évfolyamokon egyaránt sokan használják a kollégák. A hetedikes és az ötödikes emelet angol csoportokkal dolgoztunk. A hetedikesek előbb egymást, majd az ötödikeseket tanították, hogy hogyan is kell használni, nemcsak feladatok/játékok megoldására, hanem feladatgyártására is az alkalmazást. Több alkalmat felvettünk, és ezekből a felvételekből készült egy közel hat perces videó, amelyben követhetjük magukat a játékokat, majd a diákok elmondják, hogy miért hasznos ez az alkalmazás, hogyan játsszák, és hogyan készítenek újabb játékokat. Mindent a diákokra bíztunk, pedagógusként csupán a felvétel lebonyolítása, a megszervezés volt a feladat. Számukra ez nagyon megtisztelő volt, felelősséggel csinálták végig feladatukat, beszélték végig a hat perces videót.
A bemutatón jobbnál-jobb alkalmazásokkal ismerkedhettünk meg. A linkek felkerültek a projekt webes felületére, onnan elérhetőek. A következő tanév elején mind a hat ország elkezdi használni a különböző alkalmazásokat, és a záró feladata az lesz a projektnek, hogy ezekről az alkalmazásokról mindenki visszajelzést adjon, blogírás formájában. Ezzel nemcsak magát az alkalmazást szeretik meg a gyerekek, de elsajátíthatják a blogírás fortélyait is. A projekt alap célkitűzését szem előtt tartva folyamatosan megosztjuk egymással a tapasztalatainkat.
Az iskolai programokon kívül megismerkedhettünk Toledo (világörökség része) elképesztő szépségével, középkori utcácskáival és Madrid világvárosi hangulatával.
Köszönjük a Tempus Közalapítványnak a lehetőséget, hogy újabb és újabb kultúrákat, tájegységeket ismerhetünk és ismertethetünk meg gyermekeinkkel.